(កំពត)៖ នាព្រឹកថ្ងៃអាទិត្យ ២កើត ខែភទ្របទ ឆ្នាំខាល ចត្វាស័កព.ស.២៥៦៦ ត្រូវនឹងថ្ងៃទី២២ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២២ សិក្ខាសាលាស្តីពី “ការអនុវត្តនៃសៀវភៅប្រតិបត្តិប្រព័ន្ធគុណភាពឧត្តមសិក្សា (ផ្ទៃក្នុងនិងផ្ទៃក្រៅ)” ត្រូវបានរៀបចំនៅសណ្ឋាគារ ឌីយ៉ាម៉ង់កំពត ខេត្តកំពត។
កម្មវិធីនេះដំណើរការទៅបានដោយមានការគំាទ្រថវិការបស់គម្រោងកែលម្អការអប់រំឧត្តមសិក្សានៃវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា នឹងប្រព្រឹត្តទៅចំនួនពីរថ្ងៃគឺ៖ ថ្ងៃទី២៨ និង ២៩ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២២។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិត អ៊ុម រម្យណី រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និងឯកឧត្តមបណ្ឌិត ប៉ូ គឹមថូ នាយកវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា បានអញ្ជើញជាគណៈអធិបតី។
ក៏មានការចូលរួមផងដែរពីលោកនាយករង លោកទីប្រឹក្សា លោក-លោកស្រីសាស្រ្តាចារ្យ ព្រមទាំងបុគ្គលិក សរុបទាំងអស់៥៥នាក់។
ជាកិច្ចចាប់ផ្តើម ឯកឧត្តមនាយក បានមានមតិស្វាគមន៍ដោយបានសង្កត់ធ្ងន់ថាថ្មីៗនេះប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលបានក្រើនរំលឹកពីការពង្រឹងគុណភាពអប់រំ ដើមី្បសម្រេចឱ្យបានចំណូលមធ្យមកំរិតខ្ពស់ និងចំណូលកម្រិតខ្ពស់ ដែលជាគោលនយោបាយជាតិ។ អ្វីដែលយើងបាននិងកំពុងធ្វើនេះគឺពិតជាឆ្លើយតបទៅនឹងសូចនាកររបស់គណៈកម្មាធិការទទួលស្គាល់គុណភាពអប់រំនៃកម្ពុជា (ACC) និងធនាគារពិភពលោក។
ឯកឧត្តមបានវាយតម្លៃខ្ពស់ចំពោះលោកនាយករងនិងក្រុមការងារ ដែលបានរៀបចំសិក្ខាសាលានេះឡើង និងសង្ឃឹមថាលទ្ធផលរំពឹងទុកពីកិច្ចប្រជុំនេះពិតជាធាតុចូលយ៉ាងសំខាន់សម្រាប់ជួយញាំងឱ្យការបណ្តុះបណ្តាលនិងស្រាវជ្រាវនៅសាលាតិចណូមានលក្ខណៈកាន់តែប្រសើរនិងពេញលេញ ដើមី្បត្រៀមខ្លួនទទួលបានជាផ្លូវការនូវ ISO កំរិតតំបន់និងអន្តរជាតិ នាពេលអនាគត។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិត អ៊ុម រម្យណី រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ក៏បានមានប្រសាសន៍ផងដែរថាសិក្ខាសាលានេះពិតជាមានសារសំខាន់ ព្រោះថាគោលនយោបាយចតុកោណដំណាក់កាលទី៤ របស់រាជរដ្ឋាភិបាលដែលបានកំណត់ទស្សនវិស័យជាតិដែលកំណត់យកឆ្នាំ ២០៣០ ដើម្បីប្រែកម្ពុជាពីប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតទាប ឲ្យក្លាយទៅជាប្រទេសដែលមានប្រាក់ចំណូលធម្យមកម្រិតខ្ពស់ (ចន្លោះពី ៣.៩៩៦ ដុល្លា – ១២.៣៧៥ដុល្លា) ពោលគឺ១០ឆ្នាំទៅមុខទៀត កម្ពុជានឹងដូចប្រទេសថៃ ឬ ម៉ាឡេស៊ីបច្ចុប្បន្ននេះ និងមានប្រាក់ចំណូលកម្រិតខ្ពស់ ២០៥០។
ឯកឧត្តមបានបញ្ជាក់បន្ថែមយ៉ាងច្បាស់ថា ដើមី្បសម្រេចបានគោលដៅនេះ ការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្ស ក្របដោយគុណភាព និងចេរភាព ពិតជាមិនអាចមើលរំលងបានទេ។ រោងចក្រ និងសហគ្រាសនៅកម្ពុជាត្រូវការបុគ្គលិក ដែលមានសមត្ថភាពឆ្លើយតបពិតប្រាកដទៅនឹងបដិវត្តន៍ឧស្សាកម្ម៤.០។
ឯកឧត្តមរដ្ឋលេខាធិការ បានរំលេចតួនាទីដ៏សំខាន់របស់វិទ្យាសាស្រ្ត៖ ក្នុងសករាជឌីជីថល STEM គឺជាសសរស្តមមួយ ដែលយើងត្រូវយកចិត្តទុកដាក់និងពង្រឹង ចាប់ពីកំរិតវិទ្យាល័យមក។ យើងត្រូវលើកទឹកចិត្តអោយសិស្សនៅវិទ្យាល័យត្រលប់មកជ្រើសរើសយកវិទ្យាសាស្រ្តពិតវិញ (sciences exactes) ពិព្រោះនាពេលបច្ចុប្បន្នភាគរយនៃសិ្សវិទ្យាសាស្រ្តពិតតូចជាងភាគរយនៃសិស្សវិទ្យាសាស្រ្តសង្គម (sciences sociales)។
យោងប្រសាសន៍ឯកឧត្តម ជាមួយនឹងហិរញ្ញប្បទាននៃធនាគារពិភពលោក តាមរយៈក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡានឹងពង្រឹងវិស័យ STEM ឱ្យដល់កម្រិតមួយដែលយើងត្រូវការ ដោយចាប់ពីកំរិតវិទ្យាល័យដល់សាកលវិទ្យាល័យ។
បន្ទាប់ពីការប្រកាសបើកជាផ្លូវការដោយឯកឧត្តមរដ្ឋលេខាធិការ លោកនាយករង សូយ ទី បានបន្តដឹកនាំការពិភាក្សា។